יום רביעי, 27 במרץ 2013

עץ ומוצריו – לא כל העצים אותו הדבר



העץ מאז ומעולם היווה חומר גלם חשוב לבניית בתים, רהיטים ומוצרים דקורטיביים שונים. גם היום ענף הבנייה נשען במידה רבה על עץ. חשוב לדעת שלא כל העצים אותו הדבר, והשוני בא לידי ביטוי בהיבטים שונים – צבע, יכולת עמידות במים, עמידות לאורך השנים, קלות העיבוד ועוד. בנוסף, יש להתחשב לא רק בסוג העץ, אלא גם במקור שלו.

פרגולות עץ - זוהר עץ


מקור העץ – מאיפה מגיעים עצים לישראל?


בארץ אין יערות טבעיים שמהם יכולים להגיע עצים לענף הבנייה ולייצור רהיטים, ולכן חומר גלם זה מיובא מחו"ל. מוצרי עץ רבים מגיעים לארץ מהמזרח, כמו גם מברזיל, מקנדה, מרוסיה ומאירופה. אזור הייבוא נבחר בהתאם לסוג העץ שיש לייבא. כך למשל, הטיק הבורמזי האיכותי ביותר גדל בבורמה, ולכן הוא מיובא משם. עצי אורן מותאמים במיוחד לאקלים של פינלנד, ולכן סוג עד זה מגיע מפינלנד.
מדוע בעצם יש להתחשב במקור העץ? הרי מה שחשוב בסופו של דבר הם תכונותיו. ובכן, המקור חשוב היות ועצים שמגיעים מאזורי אסון אקולוגי, עלולים להיות מסוכנים לבריאות. כך למשל, עץ מאוקראינה שגדל באזור הקרוב לצ'רנוביל, עלול לספוג חלק מהקרינה הגבוהה שבאזור הזה, ולכן כדאי להיזהר מחומרי גלם אלו. מחסן עצים המוכר לכם את חומר הגלם יוכל לספק לכם את המידע על המקום שממנו מגיע העץ.

כיצד בוחרים את סוג העץ שבו כדאי להשתמש?


כאמור, לסוגים שונים של עצים יש תכונות שונות. בהתאם לתכונות הללו יש להתאים את החומר הטוב ביותר למוצר. כך למשל, הפרגולה צריכה לעמוד באוויר הפתוח, והיא צפויה לספוג קרני שמש חמות וגשמים כבדים. בבניית מוצר זה יש להשתמש בחומר גלם עמיד בפני מים. עץ אירוקו או איפאה למשל הם עצים קשים, שיוכלו לעמוד בפני אתגרי מזג האוויר.


בבניית רהיטים, עיקר ההתחשבות היא דווקא במראה ובצע של העץ. ישנם גוונים רבים לעצים, החל מגוון בהיר מאוד ועד לצבע כהה כמעט שחור. בבניית רהיטים מתחשבים בתכונה זו במידה רבה. מחסן עצים טוב, שמייבא סוגי עצים שונים, יספק לבוני הרהיטים את המבחר הטוב ביותר של עצים.

בניית פרקטים


פרקטים נכנסו לאופנה בשנים האחרונות, כאשר עולם זה מתחלק לפרקטים סינתטיים ולפרקטים טבעיים. בבחירת חומר גלם לפרקטים יש להתחשב גם בצבע וגם ביכולת העמידות של העץ לאורך זמן. פרקט מעץ טבעי הוא מוצר יקר ביותר, ולכן יש לבנות אותו מחומרי גלם מותאמים היטב כדי שהוא ישמש את בעליו לזמן ממושך יותר.


עצים משמשים את האדם לבניית פרגולות עץ, לבניית בית ולעיצובו, כאשר ישנם סוגים שונים של עצים, המגיעים ממקומות שונים בעולם. בבחירת סוג העץ המתאים ביותר, כדאי לבחור במחסן עצים טוב, כזה שיהיה בו מבחר גדול של חומרי גלם המגיעים מכל העולם. בחירה טובה תאפשר לכם לאתר את חומר הגלם הדרוש לכם. מעבר לזאת, יש לבחון היטב את מקור העצים, כדי לרכוש מוצר אקולוגי ונקי. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה