יום שלישי, 27 באוגוסט 2013

סוכת נצח עבור המשפחה המורחבת


יש שלב מסוים בחיים של כל משפחה בה מתבצע חילוף דורות. ההורים, שכבר הופכים לסבא וסבתא, מתבגרים והצעירים תופסים את מקומם. את השלב הזה ניתן לראות בבירור בתקופת החגים: כל המשפחה מתקבצת תחת קורת גג אחת וחוגגת עם הילדים, התינוקות ואורחים נוספים. יחד עם זאת, ראשי משפחות גדולות, ותיקות ומורחבות מגיעים בדרך כלל לגיל מבוגר, ולכן הם זקוקים לעזרה בהכנות. הם כבר לא יכולים להכין לבדם את הסוכה לקראת החג, לאסוף קרשים או לפזר את הסכך.

על מנת לפתור את הבעיה הזו החליטו במשפחה שלי לרכוש סוכת נצח. זהו פיתרון אידיאלי עבור משפחות מורחבות וותיקות, ממספר בחינות:

א. בטיחות – עם סוכת נצח לא צריך לדאוג לשיקולי הבטיחות. כל מי שחגג בתור ילד בתוך סוכה מעץ מכיר את המסמרים החלודים, את המבנה הרעוע ואת הסכך הנופל. בעזרת סוכה קבועה אשר עומדת בכל תקנות ההלכה ניתן לקיים את החג מבלי להפר את כללי הבטיחות. העובדה הזו הופכת למשמעותית כאשר מדובר על ערב חג עם משפחה מורחבת, הכוללת ילדים ותינוקות.

ב. נוחות – סוכת נצח היא פיתרון נוח אשר אינו מגביל את המשפחה. בעוד בסוכה רגילה יש צורך באיסוף כמות גדולה של קרשים ובבנייה שנמשכת כמה שעות טובות לפחות, את הסוכה הזו ניתן להקים תוך זמן קצר. פשוט שומרים את כל החלקים, ומרכיבים אותם מיד כאשר מגיע המועד.

ג. ורסטיליות – משפחות מורחבות לא תמיד יודעות להיערך מראש לכמות המוזמנים אשר מגיעים אל החג. לעיתים מצטרפים אורחים ממקומות רחוקים, מגיעים בני זוג של הילדים, שכנים או חברים. בעזרת סוכה בהתאמה אישית ניתן למנוע את אי הנעימות, ולהרחיב את החלל. פשוט מחברים מספר סוכות אחת אל השנייה, ונהנים ממגוון של אפשרויות וגדלים.

עכשיו גם ההורים שלי לוקחים חלק במצוות בניית סוכה


בחג הקודם למדתי שיש הרבה יתרונות לסוכות נצח. ראשית, המשקל שלהן מינימאלי והן לא דורשות מאמץ לצורך הקמה. אף מאמץ פיזי לא מלווה בהקמת הסוכה, ולכן אפילו ההורים המבוגרים שלי קיבלו הזדמנות לקחת חלק במצווה. שנית, המחיר של הסוכה נמוך במיוחד, ומשתלם בעיקר בטווח הארוך. המטרה של הסוכה היא לשמור על עמידות לאורך שנים רבות. היא מונעת את הצורך בחיפוש אחר קרשים בכל שנה מחדש. הסוכות משדרגות את ההיערכות לקראת החג, ולכן אפשר למצוא אותן במאות אלפי בתים בישראל.


כדאי להדגיש את החשיבות של רכישת סוכה איכותית. אנחנו במשפחה ביצענו סקר שוק, קיבלנו המלצות, ורק לאחר מכן החלטנו איזה סוכה לרכוש. בצורה כזו ניתן להבטיח סוכה אמינה המיוצרת על בסיס חומרי גלם משובחים. לסיכום, גם המשפחה שלכם יכולה לחגוג את סוכות בצורה נעימה, נוחה ובטוחה. כל מה שצריך לעשות הוא לברר לגבי סוכות נצח, ולהקים אותן במהירות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה